Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J76o61s88e27f 61S31l86a94v95í88č83e79k 4283326166963

S titulkem bez výhrady souhlasím. Na druhé straně jsem přesvědčený, že Ústavní soud v žádném případě není třetí komorou a je tu pouze od toho, a jen od toho, aby rozhodoval o tom, zda některý zákon není s ústavou v rozporu.

0/0
16.12.2017 11:46

V64l38a69d66i30m67í62r 70H95r27u90b80ý 4657913314689

Hrubě se mýlíte. Doporučuji alespoň přečíst čl. 87 Ústavy.

0/0
16.12.2017 13:33
Foto

D96a64l41i90b20o89r 64B94a59r63t41o96š 5654110517979

máte pravdu ve dvou bodech........s referendem se musí velmi opatrně......když člověk potřebuje operaci kolena také neuspořádá referendum ale jdee za odborníkem............a tak i v politice by měli lidé jít prvně za odborníkem........a nerozhodovat sami o něčem o čem nemají potuchu.........i když si myslí, že potuchu mají, jenže to je jen jejich osobní lichá klamná představa.........

a ano senát musí zůstat

Ale prosazování Babiše vidím naopak jako něco velmi pozitivního, je to totiž jediný chlap v celé politice..

+1/−6
16.12.2017 9:27

V49l73a23d67i32m29í64r 95H42r65u21b64ý 4657583354389

Možná je Babiš jediný chlap (urazil jste cca 4 mil. dospělých mužů :)). Otázkou ovšem je, kdo je dle Ústavy oprávněn rozhodovat, kdo je tím správným chlapem na premiéra. Ubezpečuji Vás, že je to výhradně parlamentní většina. Jen parlamentní většina. Není to prezident a tím méně D. Bartoš.

Samozřejmě, lze klackovitým chováním jedince ústavu zašlapat do země (o což se klace již dlouho pokouší).

Ani o tom, za kým mají lidé jít, nerozhoduje pan D. Bartoš. Rozhoduje se každý volící jedinec, ona osobnost s hlasovacím lístkem v ruce. To je demokracie. (A můžeme si oba o těch osobnostech myslet cokliv, na věci to nic nemění.) Demokracie není osvícené císařství.

Mimochodem: Jak se získá odbornost politika? (A to nechci upozorňovat, že Babiš jím přece není.)

+4/−1
16.12.2017 9:39
Foto

D67a25l26i56b36o88r 16B83a71r77t45o61š 5704970387149

my máme v naší politice 4 000 000 mužů??? a odkud máte tento počet???

A jak jste vy získal odbornost na posuzování názorů někoho jiného??

Rozhodovat má ten kdo něčemu rozumí......a ne nevědoucí většina..........tohle jsem i vám již několikrát vysvětloval....když potřebujete operaci kolena neuděláte referendum a neptáte se uklízečky...ale odborníka............a tak i na politiku a na ekonomii jsou odborníci.......a na posouzení něčích schopností jsou to také odborníci..já jsem posuzoval znalosti studentů mnoho let.......a na co jste prosím pěkně odborník vy??

0/0
16.12.2017 18:54

V16l10a25d70i42m66í37r 98H97r39u48b22ý 4507903804909

"Rozhodovat má ten kdo něčemu rozumí......a ne nevědoucí většina.....". Pak ovšem musíte nejdřív zlikvidovat demokracii, neboť ta je založeno na rozhodování většinovým způsobem.

Konec konců, o tom kdo bude prezidentem rozhodla většina voličů, kteří volili. Je pravda, že výsledek volby Vám dává za pravdu, že neznalí voliči by volit neměli.

Konec konců byli to voliči, kdo (opět nikterak kvalifikovaně a tudíž nikoliv kvalitně) zajistil ANO (a Babišovi) pozici nejsilnější strany.

2x PS:

1. Kolik je v ČR mužů podle Vás (pokud jimi rozumíme stvoření s pindíkem, věku vyššího než cca 18 let).

2. K "odbornosti na posuzování názorů druhých" jsem se dopracoval zhruba stejným způsobem, jako Vy. (Mimochodem, kterou část mého původního příspěvku považujete za takový posudek?)

+1/0
16.12.2017 21:46
Foto

D40a21l42i69b68o85r 86B84a17r64t42o92š 5614480787849

1) musíte si přesně přečíst co jsme napsal..pokud to v mezičase někdo neupravil....psal jsem "v politice"..a nic jsem nepsal o všech mužích v této republice..to jste udělal vy..protože nevíte co to znamená..."v politice"........

2) pokud tohle nejste schopen poznat měl byste se začít znovu učit........a přehodnotit svou minulost........

0/0
16.12.2017 21:57

V39l31a58d81i85m56í92r 16H54r27u27b31ý 4817163674119

V bodě 1/ máte pravdu.

0/0
16.12.2017 22:32
Foto

D45a77l34i70b10o98r 64B93a59r34t89o50š 5354250657379

díky

0/0
16.12.2017 23:19

M70i62r35o64s82l25a58v 47Š58m93e89j82k55a64l 5363350771849

První část moudrá, ale za Babiše mínus.

0/0
17.12.2017 8:17
Foto

D10a55l92i60b66o17r 49B52a23r84t21o25š 5804830277289

za Babiše nemůže být mínus ...ale můžete nesouhlasit..........minus není nesouhlas...nesouhlas je nutné vysvětlit....a minus nic nevysvětluje...

krom to ho díky za první část..je to celkem s podivem, protože toto vysvětlení píši již několik let....a jste první kdo to pochopil.............

což svědčí o kvalitě lidu na tomto blogu

0/0
17.12.2017 8:43
Foto

J65i87ř55í 43H21e93r51m18á14n71e37k 4116682932500

"Úporná snaha" prezidenta Miloš Zemana, aby vládl Andrej Babiš, má pro občany, kteří nerespektují rozhodnutí lidu jistou pachuť, protože oni nebo jejich oblíbenci prohráli volby.

A trochu s podivem je, samozřejmě, to, že prezident předem řekl, že i při druhém pokusu jmenuje Andreje Babiše. To ale vůbec není protiústavní a má to, dokonce, již tzv. ústavní zvyklost.

Cituji:

"Praha - Po téměř osmi měsících skončila v České republice politická krize. Předseda ODS Mirek Topolánek napodruhé uspěl ve sněmovně. Díky toleranci poslanců Melčáka a Pohanky má země regulérní vládu".

https://zpravy.aktualne.cz/domaci/politika/topolankova-vlada-ma-duveru-10097/r~i:article:335645/?redirected=1513411594

Tak, proboha, čemu se divíte, když to je již zavedený postup, který vůbec není protiústavní?

A navíc: Vy máte věšteckou kouli a víte, že některá ze sněmovních stran neodejde ze sálu a neumožní tak důvěru vládě?

+3/−2
16.12.2017 9:09

V73l91a87d65i71m47í86r 17H70r37u57b47ý 4727473134109

My víme, že nechápete cokoliv, co se nehodí. Tedy ani smysl žádosti o důvěru.

Rozhodnutí lidu rozhodně není rozhodhodnutí necelých 30 % voličů, kteří šli k volbám (tedy cca 18 % "lidu"). Zbývajících 70 % těch, kteří šli k volbám se rozhodně pro Babiše nerozhodli (ostatně ani ti, kdož k volbám nešli).

Mimochodem: Někdo slíbil M. Topolánkovi veřejně předem, že bude mít druhý pokus? Tak proč nepravdivě tvrdíte (nekorektně by se řeklo lžete), že je to ústavní zvyklost?

Kdybyste chtěl pochopit: Teprve důvěra parlamentu (tedy většiny přítomných) trochu vypovídá o "rozhodnutí lidu" - zástupci většiny voličů souhlasí s existencí této vlády a jejím programem.

+6/−1
16.12.2017 9:31
Foto

J38i25ř48í 24H83e21r92m73á83n73e19k 4436472502600

Pane Hrubý,

1. Asi nikde nikdy, žádná demokraticky zvolená vláda, neměla podporu 51% oprávněných voličů. Takže, nechápu, proč s tím argumentujete, když všude (alespoň v poměrných systémech) je to to samé.

2. Já jsme neřekl, že ohlašovat předem, koho prezident pověří 2. pokusem je zvyklost. Zvyklostí naopak je relativně dlouhé (8 měsíců) vládnutí vlády bez důvěry.

3. Proč mě školíte, že teprve po hlasování o důvěře, kdy vláda získá nadpoloviční většinu hlasů přítomných poslanců, má vláda důvěru Sněmovny.

Shrnu to takto: Topolánkových osm měsíců moc nevadilo, ale kdyby to měly být Babišovy měsíce tři, tak se místní agitátoři zblázní. Prostě Topolánek moc nevadil, ale z Babiše mají mnozí, včetně Vás, husí kůži.

+3/−3
16.12.2017 9:42

V95l79a72d26i72m71í78r 54H90r64u29b61ý 4917463124639

Ad 1. Jednoznačně jsou údaje uváděny o počtu volících voličů. Jen v závorce, jako doplněk, je uvedeno procento ze všech voličů - protože to je podíl "lidu", o němž tvrdíte, že jeho rozhodnutí není respektováno. To jste fakt nepochopil?

Ad 2. Ve druhém odstavci jasně píšete o prezidentově prohlášení, že i podruhé jmenuje Babiše. A tvrdíte, že tento krok má dokonce ústavní zvyklost. Vím, že jste schopen zatlouct cokoliv. Ale text, který si lze nova přečíst...?

Jen na okraj: První Topolánkova vláda vládla pouze čtyři měsíce a pět dní (opět lež o osmi měsících s vírou, že se čtenář nepřesvědčí). To Zemanem nastrčená, v rozporu se smyslem Ústavy jmenovaná, vláda Rusnokova vládla šest a půl měsíce bez důvěry, z toho pět a půl měsíce v demisi.

Ad 3. Ani toto jste nepochopil? Protože je to v našem ústavním systému PS, kdo reprezentuje "vůli lidu". Tedy kdo sdělí, zda většina lidu chce Babiše. (Používám Vaší inteligentní argumentace "vůlí lidu".)

Shrnu to takto: Rusnokových sedm měsíců vadilo (a vadilo po celou tu dobu). Neb nebyly konformní s ústavou. Jistě by nevadily Babišovy tři či čtyři měsíce - pokud by nebyla připravována další, stejně nepřijatelná vláda a nehrozilo i třetí opakování (a předseda sněmovny prohlásil, že v případě třetí volby znovu navrhne babiše!!!). Pokud by prezident neprohlásil, že sněmovnu ani v případě třetího Babišova neúspěchu. (Jak odporné v souvislosti s cíli Ústavy!! I kdyby to mělo být jen plácnutí.)

+5/0
16.12.2017 13:29

V51l42a34d49i93m96í65r 92H36r29u50b62ý 4707193714689

Errata: .... že sněmovnu n_e_r_o_z_p_u_s_t_í ani v případě třetího Babišova neúspěchu

+1/0
16.12.2017 13:37

KDO VYHRÁL?

BR17

Poputují Italské dvojhubky Marty Kučíkové právě k vám? Podívejte se na výsledky soutěže.

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz